Když dojde na autonehodu, není hlášení škody u pojišťovny ta první věc, co vám probleskne hlavou. Ať už jde jen o odřený nárazník nebo vážnější střet, nahlášení pojistné události se nevyhnete. Seznámíme vás s postupem, jak nahlásit pojistnou událost z povinného ručení a na co si dát pozor.

Jak postupovat po dopravní nehodě už určitě víte. Udělejte si ale jasno v tom, kdo má pojišťovně nahlásit pojistnou událost, tedy škodu na majetku či újmu na zdraví. Na hlášení škody by neměl zapomenout žádný z účastníků, nejčastěji tedy viník a poškozený, případně více poškozených. Vzhledem k tomu, že se pojistné plnění (náhrada škod) platí z povinného ručení viníka, vždy je potřeba událost nahlásit jeho pojišťovně. A teď už se podíváme, jak řešit pojistnou událost, když na ni dojde. 

Jak na nahlášení škody u pojišťovny? 

Nahlášení škody už dnes vůbec není nic složitého. Všechno zvládnete po telefonu nebo online na pár kliknutí, ať už řešíte škodu z povinného ručení jako poškozený či viník, nebo uplatňujete nárok na plnění z havarijního pojištění. A rovnou to tu máte i s odkazem. Ve formulářích také vždy najdete instrukce k vyplnění, abyste věděli, co si k nahlášení škody máte připravit.

Hlášení pojistné události Kooperativa

U pojišťovny Kooperativa hlášení pojistné události provedete třemi způsoby: online pomocí formuláře Náhlásit škodu online, na telefonní lince 957 105 105 nebo osobně na některé z poboček pojišťovny. 

Narozdíl od asistenčních služeb zákaznická linka pojišťovny Kooperativa nefunguje 24/7, ale pouze v pracovních dnech od 8:00 do 18:00. Pokud tedy chcete vše vyřídit co nejrychleji a nejpohodlněji, můžeme jen doporučit hlášení škod online. 

Hlášení pojistné události Generali Česká pojišťovna 

Hlášení škody u dřívější České pojišťovny (dnes Generali Česká pojišťovna) zvládnete samozřejmě i zde pohodlně online. Formulář pro hlášení pojistné události v autopojištění najdete na stránce Hlášení škod

Telefonicky škodu můžete řešit na lince 241 114 114 od 8:00 do 19:00 v pracovních dnech, ale i o víkendu od 9:00 do 17:00. Škodu můžete případně nahlásit i “postaru” osobně, Generali Česká pojišťovna má hustou síť poboček po České republice. 

Hlášení pojistné události Allianz

Pro nahlášení škod u pojišťovny Allianz využijte formulář v sekci webu Hlášení škody, kde můžete zároveň automaticky také průběh řešení pojistné události sledovat. Pokud raději telefonujete, můžete pro hlášení škod využít linku 241 170 000 v pracovních dnech od 8:00 do 18:00, o víkendu od 9:00 do 17:00. Škodu také můžete nahlásit osobně na některé z poboček, pokud vám tento způsob hlášení vyhovuje více. 

Hlášení pojistné události UNIQA

Pojišťovna UNIQA umožňuje nahlášení škody z pojištění vozidel prostřednictvím jednoduchého formuláře Online řešení škodní události. U této pojišťovny můžete stejně jako u jiných využít telefonickou linku, ačkoliv je zřejmé, že pojišťovna preferuje spíše online nahlášení. 

Telefonní linku 488 125 125 totiž u hlášení škod nenajdete zmíněnou, ale i tento způsob je možný. Na telefon se ovšem nedovoláte mimo pracovní dny, kdy funguje v čase 8:00-18:00. Hlášení škod osobně na pobočkách je na tom podobně. 

Hlášení pojistné události ČPP

Česká podnikatelská pojišťovna nahlášení škod vyřešila také moderně a jednoduše. Při hlášení škodní události v pojištění vozidel můžete na stránkách ČPP využít formulář Nahlásit škodu on-line. Dalším způsobem může být nahlášení nehody na telefonní linku 957 444 555, která je v provozu v pracovní dny od 8:00 do 18:00.

Kromě výše zmíněných způsobů hlášení pojistné události můžete také věc vyřešit návštěvou pobočky. Pozor, nenechte se zmást návody pro podnikatele, ti mohou nahlásit pojistnou událost i korespondenčně. 

Hlášení pojistné události Pojišťovna VZP

U pojišťovny PVZP se škoda v rámci povinného ručení či havarijního pojištění hlásí celou řadou způsobů, které budou vyhovovat snad každému. Máte totiž rovnou 5 možností, jak škodu řešit. Samozřejmě můžete nahlásit pojistnou událost online pomocí formuláře Hlášení pojistné události, ale můžete využít i hlášení prostřednictvím e-mailové zprávy na adresu oznameni.udalosti@pvzp.cz

Kromě toho se vám nabízí také oznámení na telefonní linku 226 294 294, která slouží také jako nonstop asistenční služba. Pojistnou událost je pak také možné nahlásit korespondenčně nebo na pobočce, pokud ji máte blízko. PVZP má totiž po republice 20 poboček. Ale pozor, nespleťte si je s pobočkami zdravotní pojišťovny VZP, těch je podstatně více. 

Hlášení pojistné události ČSOB Pojišťovna

U ČSOB Pojišťovny nahlášení pojistné události sfouknete online ve formuláři na stránce Oznámení škody z autopojištění nebo v mobilní aplikaci pojišťovny. Hlášení škody v ČSOB pojišťovně můžete provést také telefonicky na lince 466 100 777 (volba 1). Dovoláte se na ni ovšem jen v pracovních dnech od 8:00 do 18:00. Stejně tak můžete nahlásit pojistnou událost i osobně na pobočce. 

Hlášení pojistné události Slavia pojišťovna

Nahlášení škody u Slavia pojišťovny provedete celou řadou způsobů. Nejpohodlnější je oznámení škody online pomocí formuláře Nahlášení škody nebo mobilní aplikace. Pokud nechcete vyplňovat údaje do “chlívků”, můžete také zvolit cestu e-mailové zprávy na adresu registrace@slavia-pojistovna.cz

Samozřejmě je vám k dispozici také telefonní linka 255 790 111, na kterou se dovoláte každý pracovní den od 8:00 do 18:00. Slavia pojišťovna sice své pobočky po republice má, nahlášení škod ale umožňuje jen na jedné z nich v Praze. 

Hlášení pojistné události Direct pojišťovna

Moderní Direct pojišťovna vám nabídne dva způsoby hlášení škody online a telefonicky. Nemá žádné pobočky, to vám ale pravděpodobně vadit nebude. Pokud zvolíte online nahlášení pojistné události online, využijte formulář na webové stránce Nahlášení škody z autopojištění nebo v mobilní aplikaci Direct.

Dáváte přednost telefonu? Škodu jako viník nebo poškozený můžete nahlásit také na telefonní lince 270 270 777. Ta je v provozu v pracovní dny od 8:00 do 18:00. 

Hlášení pojistné události Pillow

Stejně jako Direct je i Pillow čistě online pojišťovna. Vůbec se tedy neobtěžujte s hledáním poboček. Na webu ale nenajdete ani nahlášení škody pomocí online formuláře. Škody je zde nutné nahlásit e-mailem na adresu info@pillow.cz nebo telefonicky. Linka 295 562 333 funguje od pondělí do pátku v čase 8:00-17:30. 

Hlášení pojistné události Hasičská vzájemná pojišťovna

U této pojišťovny je hlášení škody komplikovanější. Pojistné události z povinného ručení se hlásí jinak než škody z havarijního pojištění. Pokud jde o škodu ze zákonného pojištění vozidel, můžete využít online formulář Nahlásit škodní událost pod hlavičkou společnosti Contin. Na ni se můžete obrátit i e-mailovou zprávou (hvp-pov@contin.cz) nebo telefonicky na číslech 539 011 854 nebo 539 011 858.

Škodní událost z havarijního pojištění oznámíte samotné pojišťovně na e-mailu skody@hvp.cz, na pobočkách (9 míst po republice) nebo na telefonní lince 222 119 125. Ta funguje jen v pracovních dnech, přičemž od pondělí do čtvrtka se dovoláte v časech 7:30-16:15, v pátek jen do 15:00. 

Nahlášení pojistné události

Můžete hlásit škodu způsobenou jiným řidičem své pojišťovně? 

Utrpěli jste vinou jiného řidiče úraz nebo poškození auta? Své pojišťovně, kde máte sjednané povinné ručení, můžete pojistnou událost hlásit jen v případě, že máte sjednané připojištění přímé likvidace. Díky němu můžete při nezaviněné dopravní nehodě přeskočit nahlašování události v jiné instituci a pouze skutečnost nahlásit vaší pojišťovně, která vám vyplatí náhradu škod ihned. Poskytnutí plnění z povinného ručení se samozřejmě pojišťovna viníka nevyhne, ale řešení škodní události už se týká jen pojišťoven, nikoliv vás. 

Chcete mít vše na jednom místě a neřešit případné pojistné události s viníkovou pojišťovnou, se kterou nemáte nic společného? Podívejte se na nabídky povinného ručení na RIXO.cz. Stačí zadat pár údajů do krátkého dotazníku a do minuty vám najdeme kvalitní a výhodné autopojištění, se kterým budete moci starosti hodit za hlavu.